Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na dostawę pięciu fabrycznie nowych, elektrycznych autobusów klasy MIDI. Pojazdy mają mieć co najmniej 8,5 m długości, zasięg min. 180 km, baterie o pojemności min. 160 kWh i być ładowane wyłącznie przez złącze plug-in. Termin składania ofert mija 25 sierpnia.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na dostawę pięciu niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MIDI. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane w roku dostawy, w pełni niskopodłogowe i jednakowo skonfigurowane. To kolejny krok w kierunku uzupełniania floty o bardziej kompaktowe pojazdy, które lepiej radzą sobie w wąskich uliczkach lub na liniach o mniejszym potoku pasażerskim.
Zamówienie nie jest współfinansowane z funduszy UE. Termin składania ofert mija 25 sierpnia 2025 r., a na realizację zamówienia wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy.
Kompaktowy, ale z dużym zasięgiem
Pojazdy muszą mieć długość między 8,5 a 10,6 m, szerokość 2,4-2,55 m i wysokość maksymalnie 3,4 m. Zamawiający wymaga, by autobusy były w pełni niskopodłogowe, miały co najmniej 12 siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi i były wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Wnętrze ma być przystosowane do montażu systemu informacji pasażerskiej zgodnego z gdańskim systemem TRISTAR.
Napęd ma zapewniać co najmniej 180 km zasięgu (wg testu SORT-2), a minimalna pojemność baterii to 160 kWh. GAiT dopuszcza wyłącznie ładowanie plug-in – pantografy są wykluczone. W zestawie muszą znaleźć się także ładowarki stacjonarne (przynajmniej jedno stanowisko na pięć pojazdów), umożliwiające ładowanie prądem o mocy co najmniej 120 kW.
Kryteria: cena i jakość
W przetargu 70% punktów przyznawanych będzie za cenę, a 30% za parametry techniczne. Pod uwagę brany będzie m.in. zasięg teoretyczny i gwarantowany, liczba miejsc siedzących, rodzaj zawieszenia i konstrukcja nadwozia. GAiT oczekuje zawieszenia pneumatycznego z funkcją przyklęku i podnoszenia przodu lub obu osi.
Wymagana jest także wysoka jakość wykonania – np. poszycia boczne muszą być przykręcane, a oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne wykonane w technologii LED. Baterie trakcyjne mają być umieszczone z tyłu lub na dachu pojazdu.
Bezpieczeństwo i trwałość
W specyfikacji znalazł się obowiązkowy system aktywnego hamowania awaryjnego (ABA) oraz rozbudowany system monitoringu z minimum pięcioma kamerami i rejestratorem. Wymagany jest też system gaszenia pożaru baterii, wyposażony w czujniki temperatury i ciśnienia – nie wystarczy sam system wykrywania dymu.
Do zadań wykonawcy należeć będzie także przeszkolenie 30 kierowców i 3 pracowników technicznych GAiT oraz zapewnienie dostępu do dokumentacji eksploatacyjnej i katalogów części przez minimum 15 lat.
Zamawiający nie dopuszcza pojazdów prototypowych – wymagane są wcześniejsze dostawy co najmniej trzech autobusów MIDI do krajów Unii Europejskiej. Autobusy mają być też dopuszczone do ruchu w co najmniej trzech krajach UE.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.